Bilder från helg & vardag

Det här med varannanveckasliv... Och att försöka pressa in så mycket som möjligt under den veckan när jag inte är bunden till hemmet kvällstid. Det stämmer väldigt bra in på den här veckan för mig.


Men före den här veckan var det helg och en riktigt fin sådan. Kalas med bakande av blåbärsmuffins, löprunda i solnedgången och Thåström-konsert :

Måndag sedan och en bra dag på jobbet. Försöker ta in så mycket som möjligt så snabbt som möjligt. Och för att försöka pressa in ännu mer i huvudet så har börjat på kurs för att ta jägarexamen. Intressant teoretiskt och det ska bli spännande med allt praktiskt längre fram. 

Så är jag ju kassör i klätterklubben också och det var dags att göra en riktig avstämning när höstens terminsavgifter blivit inbetalda. Lade ett par timmar på det i tisdags kväll när jag kom hem från körövningen och imorgon blir det några timmar avstämning av medlemsregistret med klubbens ordförande.

Idag då? Jodå, idag var det att hjälpa till med att fixa lönerna på mitt förra jobb. Får se om de rutinerna är överförda nu men jag har i alla fall gjort det jag kunnat. Tacksam över att knivarna som kastas mot min rygg inte kan nå fram längre. 


Det känns som att jag redan kommit in i pendlingen till Örebro och kan njuta av det som egentid. Så vackert över sjöarna när tåget rullade in i Lindesberg idag. 

Det här med att ha tillgång till en större stad på dagen och att sedan på kvällen få åka hem till min lugna stuga i skogsdungen, bra kombination om jag får säga det själv.